Strona 1 z 1

Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 08:01
autor: Simplex
http://hardocp.com/article/2009/09/09/a ... technology

Nowa generacja ATi zapowiada sie ciekawie :)

Re: Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 08:43
autor: Harry Lloyd
Fajnie jakby te panele były bez obudowy, tak to dla mnie bez sensu rozwiązanie.

Sama technologia fajna, choć raczej nigdy nie wykorzystam.

Swoją drogą na moim TV HD Ready odpalałem już GTA IV w 3840x2160. ;)

Re: Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 09:39
autor: Simplex
Jestes przewrażliwiony ;) Dla mnie to za duży wydatek, ale jest sporo osob ktore graja na 3 monitorach i sobie chwalą. Najwieksze skupisko takich maniaków jest na www.widescreengaming.com ;)

Re: Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 13:10
autor: jotkwadrat
Harry Lloyd pisze:Swoją drogą na moim TV HD Ready odpalałem już GTA IV w 3840x2160. ;)
A jaki w tym sens? Przecież i tak wyświetli tylko 1280x720?

Re: Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 13:28
autor: Harry Lloyd
Sens był taki że miało downscalować, czyli pozbyć się ząbków. W praktyce nie downscalowało tylko obraz wychodził poza ekran i się go przesuwało ruszając myszką. ;)

full - Obrazek

resize - Obrazek

Niektórym udało się odpalić downscalowanie i grafika wygląda właśnie tak jak na dolnym screenie. Cel ogólnie taki że GTA IV nie obsługuje AA na PC.

Re: Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 13:47
autor: Simplex
Czyli to mialo byc cos w rodzaju SuperSamplingu ;)
Dziwne, ze obraz wychodził, powinno sie da ustawic "flat panel scaling" odpowiedni, zeby skalował.
ALe ogolnie koncepcja ciekawa :)

W ogóle coraz bardziej wnerwia mnie lenistwo programistów i nieimplementowanie FSAA. Zaczeło się to chyba na masową skalę przy UE3, a teraz FSAA nie obsluguje nawet taki durny Wolfenstein z grafika z 2006 roku, zrobiony na enginie z 2003 roku (ktory obslugiwal FSAA!). Porażka na całej linii. Może DX10.1 (i 11) coś w tej kwestii zmeni.

Re: Granie w rozdzialce 7680x3200

: 2009-09-11, 17:11
autor: Harry Lloyd
Nie wiem jak w innych grach ale w GTA IV jest to wynik pisania gry pod Xboksa. Tam za AA odpowiada osobny chip, więc do obsługi AA na PC trzeba przystosować silnik. Na PS3 też w GTA nie ma AA.

Niestety silnik RAGE jest wogóle nie przystosowany do PC, tutaj Rockstar dał strasznie ciała. Sama grafika jest dla mnie rewelacyjna, ale optymalizacja i brak AA to porażka. Może przemyślą to przy okazji kolejnej gry, a najbliższa to chyba Max Payne 3, choć na nią zbytnio nie czekam.