Wi-Fi w domu

Moderator: Moheratorzy

sycha
Posty: 16
Rejestracja: 2007-06-02, 18:37
Gadu-Gadu: 1038001

Wi-Fi w domu

Post autor: sycha »

Witam,
Na początku zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sieć i pochodne, a mój największy sukces to uruchomienie modemu ADSL D-Linka z neostradą ;)
Pojawił się teraz taki kłopot. Od kilku dni mam w domu laptopa, który również "chce" mieć połączenie z netem ;) W związku z tym potrzebowałbym rady jak to wszystko okiełznać.
Widziałbym to tak, że router z modemem adsl dzieli połączenie (tak że cześć idzie do laptopa, częśc do kompa stacjonarnego [nie połówki jeśli ma to znaczenie] i w momencie, w którym jeden z komputerów nie korzysta z połączenia, drugi ma do jego części swobodny dostęp).
Chciałbym również, aby komputery miały swobodę przekazywania danych między sobą - więc nie tylko sam podział łącza. Jest to możliwe?

Proszę o rady, rozwinięcie moich problemów i ew. sugestie dotyczące sprzętu, w którego stronę powinienem się skierować ;)
Pozdrawiam

Ps.. w moim domu są bardzo grube ściany, a pomiędzy pokojem, w którym docelowo miałby znajdować się router, a tym w którym przeważnie znajduje się laptop jest kupa żelastwa (komórki np. nie mają tam zasięgu) - czy to wielkie utrudnienie?

fridek
Posty: 216
Rejestracja: 2007-02-27, 19:48
Gadu-Gadu: 1360541
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: fridek »

Jeżeli w pokoju w którym chcesz mieć wifi nawet komórki są tłumione, możesz mieć spory problem. Nie wiem na ile można porównywać te urządzenia, komórka ma ok. 250mW mocy, urządzenia wifi max 100mW. Z drugiej strony anteny są inne, musisz zaczekać na wypowiedź kogoś bardziej obeznanego z tematem albo sprawdzić na pożyczonym sprzęcie ;)

Ze swojej strony mogę polecić kupno routera wifi niezależnie od modemu ADSL i połączenie ich w bridge. Rozwiązanie o tyle dobre, że zrezygnujesz kiedyś z ADSL ale nie będziesz musiał zmieniać sprzętu.